Olga OGLINDA: eTwinning mă motivează să vreau să descopăr lucruri noi în meseria mea.

Olga OGLINDA
profesoară de istorie și educație civică, Liceul “Emil Nicula”, Mereni, Anenii Noi

Să nu credeți că exagerez atunci când spun că pentru mine descoperirea platformei eTwinning a fost WOW! Da, aceasta a fost reacția mea la primele două seminare de contact, atunci când am făcut cunoștință cu tot ce înseamnă eTwinning. Era de necrezut câte activități pot fi realizate cu ajutorul unor instrumente de care noi, profesorii, nici nu știam că pot fi atât de ușor utilizate.

Sunt profesoară de istorie și educație civică de 15 ani și de un an sunt eTwinner. Ar părea puțin, dar atâtea am reușit să învăț în această perioadă. Știți, înainte eu credeam că a face un proiect e greu și necesită mult efort suplimentar. Însă atunci când profesorii eTwinneri ne-au arătat un exemplu de proiect de succes am rămas surprinsă să văd copii mici care fac lucruri simple, frumoase și atât de utile pentru vârsta lor. A fost extraordinar. Și atunci mi-am zis că se poate!

Am fost selectată să particip la un seminar de contact eTwinning în Polonia. Eh, a fost o întreagă aventură. Mi-am pierdut bagajul, dar nu m-am panicat, m-am descurcat și nu am pierdut timpul să-l caut pentru că eu venisem acolo să învăț. Și chiar dacă colegii mei au insistat, nu m-am dus la aeroport să caut hainele. Pierdeam o zi de seminar. Așa că patru zile am stat fără bagaj. M-am descurcat și cu limba engleză mai bine decât mă așteptam. Și când am plecat, mi-am luat și bagajul. Experiența din Polonia a fost de neuitat. Au participat profsori din Tunisia, Armenia, Ungaria etc. Cu o profesoară din Ungaria am reușit să ne împrietenim și acum lucrăm la un proiect comun și ne gândim cum să-l dezvoltăm pentru a-l lansa pe platformă cât mai interesant și atractiv pentru celelalte școli eTwinning.

M-am întors din Polonia și am fost nerăbdătoare să le povestesc colegilor toate cele învățate la seminar. Am învățat instrumente noi. Chiar am făcut câteva ședințe de informare cu profesorii. Da, e nevoie de tehnică în clase și de internet cu viteză mare și tot ce vă povestesc eu e posibil de realizat.

Impactul proiectelor este foarte mare. Și asta o simt nu numai profesorii, ci și elevii, și părinții. Eu, de exemplu, nu simt nici o diferență dintre profesorii de la liceele din Chișinău sau alte licee cu nume mare și noi, cel de la Mereni. De ce? Pentru că folosim aceleași instrumente. Recent, am fost la un curs pentru profesori și am vorbit despre relații prietenoase în familie. Și am făcut o prezentare cu ajutorul unor instrumente de pe platforma eTwinning. La final, mulți mă întrebau cum am făcut. Și le-am spus să intre pe platforma eTwinning, să încerce și ei pentru că este foarte fain. Dar unii se uitau la mine și mă întrebau: “Ce mai este și asta?” Și eu, de fiecare dată când am ocazia, le spun tuturor câte oportunități frumoase oferă această platformă profesorilor din toată lumea. De un an, mă simt chiar foarte bine. Îmi place să împărtășesc experiența mea cu alții. Noi am devenit eTwinneri fără să fim impuși de cineva și o facem gratuit, benevol. Și da, sunt multe provocări. Și învățatul limbii engleze a fost o provocare, dar una frumoasă. eTwinning mă motivează să vreau să descopăr lucruri noi în meseria mea. În concluzie, eTwinning înseamnă oportunități, dezvoltare, implicare, provocare.

2018-06-15T10:38:34+00:00