Experiența și impactul proiectului eTwinning Plus în practica pedagogică

Profesorul totdeauna tinde spre perfecționare, spre un schimb de experiență ceea ce motivează copiii să învețe, să participe cu interes la actul instructiv-educativ.
O nouă tendință de schimbare, de experiență este platforma eTwinning care implică o serie de proiecte educaționale. Unul dintre proiectele la care ne-am înscris și noi, elevii clasei I este proiectul ,,Child Drop”(Copil-picătură). Tema proiectului este educația pentru mediu la care participă elevi de vîrsta 3-6 ani.
Obiectivele proiectului altoiesc copiilor dragostea față de apă, printre acestea pot fi numite următoarele:
-Ridicarea gradului de conștientizare a lumii globale;
-Atragerea atenției de supraconsum de apă.
Fondatorul proiectului este Gulșah Korkmaz din Turcia. Sarcinile proiectului constau din mai multe etape, și anume:
1. Desenarea unei picături reprezentative;
2. Discutarea temei proiectului și realizarea unui filmuleț despre importanța apei.
Faptul că suntem în parteneriat cu mai multe țări – este pur și simplu, un beneficiu pentru noi. Un partener cu care am conlucrat a fost echipa de copii de 3-4 ani din Portugalia. Împreună cu copiii am desenat apoi din desene am realizat un film despre importanța apei pentru fiecare. La rîndul lor, copiii au trimis picăturile realizate de ei, făcîndu-se un schimb de experiență și de viziuni.
În urma realizării acestor acțiuni, copiii au rămas mulțumiți de cooperare, impresionați de ceea ce au realizat și dornici de a continua proiectul și de a se implica împreună cu învățătoarea în altele noi.
În concluzie, Platforma eTwinning este o șansă pentru fiecare de a explora toate avantajele, de a deveni membru și de a ne învăța cum să inițiem un proiect. Datorită proiectelor facem schimb de idei, cooperăm și ne implicăm, astfel progresăm și totodată ne dezvoltăm abilitățile.

Natalia Cojocaru, învățătoare la clasele primare